Zanimiva delnica: Clorox | SAVA INFOND

Upravljanje s piškoti
Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša. Naložijo se na uporabnikov računalnik, ko obišče spletno stran in potem ob prihodnjem obisku prepoznajo nastavitve. Nujni piškotki se naložijo avtomatsko, sicer spletna stran sploh ne bi delovala. Za druge vrste piškotkov uporabnik bodisi potrdi bodisi zavrne dovoljenje za nalaganje.

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskljalnikov nastavite tako, da piškotkov ne sprejemajo.
 
Sejni piškotki
Vedno aktivni
Funkcionalni piškotki
Soglašam
Ne soglašam
Analitični piškotki
Soglašam
Ne soglašam
cookieicon
cookieiconPiškotki
Spletna stran Sava Infond d.o.o. uporablja piškotke. Nujne, ki so potrebni za nemoteno delovanje spletne strani, smo že naložili. Sami lahko izberete, katere vrste piškotkov poleg nujnih bodo nameščene na vaši napravi.
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Datum objave
Dne  11.12.2018

Skrivnost Cloroxovega uspeha je v naložbah v oglaševanje, raziskave in razvoj, ki sledi potrebam kupcev

 
Clorox (v nadaljevanju CLX) je ameriško podjetje z več kot stoletno zgodovino. Ukvarja se s proizvodnjo izdelkov za gospodinjstva. Ima širok portfelj izdelkov iz nabora osnovnih življenjskih dobrin, kot so čistila, sredstva za pranje, vrečke za smeti, posode za mačje iztrebke, oglje, vodni filtri ter naravni izdelki za osebno nego.

V preteklosti je CLX ustvarjal nadpovprečne donose za delničarje. Podlaga za to je bila prisotnost na trgih oziroma v segmentih, kjer imajo konkurenčne prednosti. Na teh trgih potencialni veliki konkurenti večinoma niso prisotni. Na srednje velikih trgih belil, oglja in vreč za smeti imajo v ZDA 60-, 74- in 30-odstotni  tržni delež. Ti trije segmenti predstavljajo okoli 40 % njihove celotne prodaje. Na trgu se borijo z manjšimi podjetji, ki imajo običajno cenejše produkte in so brez uveljavljenih blagovnih znamk. CLX se od njih loči po tem, da na leto nameni okoli 2,5 % prihodkov za raziskave in razvoj ter okoli 10 % prihodkov za oglaševanje, kar pomeni skoraj 700 mio USD letno. Kombinacija njihovih vodilnih blagovnih znamk ter visoke investicije v raziskave in razvoj utrjuje njihov položaj pri trgovcih na drobno in v spletnih trgovinah. Uspeh njihove strategije potrjuje rast prodaje in dobička.

CLX je prisoten tudi na trgih, ki imajo hitrejšo rast kot tradicionalne osnovne potrošne dobrine, npr. naravni izdelki za osebno nego, zdravje ter »welness.« Na te segmente so vstopali s preudarnimi prevzemi. Pričakovati je, da bodo se bodo še dodatno izpostavili do teh trgov s tem, da bodo razširili svojo distribucijo ter razvili nove produkte. Uprava CLX meni, da so posebej dobro usposobljeni pri razvoju distribucije na trgu hrane, zdravil ter v trgovinah, ki se ukvarjajo s prodajo na drobno. Zato lahko zelo verjetno pričakujemo prevzeme tudi na teh trgih, kjer lahko izkoristijo svojo prednost.

V tujini ustvarijo le 16 % svojih prihodkov, zato imajo potencial rasti tam precej višji kot na domačem trgu. Trenutno več kot polovico prodaje v tujini plasirajo v države Latinske Amerike (Peru, Čile, Kolumbija, Argentina in Mehika), ki so zanimive predvsem zaradi rastočega srednjega razreda in ugodnih demografskih trendov. CLX običajno posluje v državah, kjer lahko izkoristi svoje konkurenčne prednosti. Sledenje takšni filozofiji jim je preprečevalo, da bi občutno vstopili na hitrorastoče trge, kot so Brazilija, Rusija, Indija in Kitajska, a so kljub temu dosegli nadpovprečne donose za svoje delničarje.

Gibanje cene delnice Clorox (CLX US) in ameriškega delniškega indeksa osnovnih potrošnih dobrin (XLP US) v USD
Vir: Bloomberg.

V zadnjem četrtletju je CLX dosegel 3-odstotno organsko rast prodaje, a sta se mu bruto marža in marža iz poslovanja znižali za 150 oz. 130 bazičnih točk na 43,4 % oziroma 18,6 %. Podražitev surovin ter povišani logistični stroški (več dražjega cestnega transporta, da so zadovoljili višje povpraševanje po določenih produktih) so negativno vplivali na bruto maržo v višini 130 in 280 bazičnih točk. Prodajne cene jim je uspelo povišati pri skoraj polovici svojih proizvodov in pri tem še pridobiti tržni delež. To pa zato, ker so bila zvišanja cen povezana z inovacijami produktov, ki sledijo potrošniškim trendom. Višje prodajne cene ob tem niso negativno vplivale na prodajne količine.




Objavljeno v prilogi Dela Posel & denar 10. decembra 2018 

Želite več informacij?
Naše sodelavke so vam na voljo vsak delovni dan od 8. do 16. ure:

Jasmina Polšak


   Jasmina Polšak
   T: 02 229 74 57
   E: jasmina.polsak(at)infond.si


Ines Zec


   Ines Zec
   T: 02 229 74 73
   E: ines.zec(at)infond.si



Veselimo se sodelovanja z vami!

 

Delnice Cloroxa so del portfeljev

Označite sklade, ki jih želite primerjati NAZIV TIP SKLADA NALOŽBENA USMERITEV OCENA TVEGANJA / DONOSA
Infond Globalni uravnoteženi
TIP SKLADA
Mešani sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Nizka (1 - 3)
Infond Megatrendi
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Globalni delniški
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond ZDA
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Naložbeni cilj 2040
TIP SKLADA
Sklad ciljnega datuma
NALOŽBENA USMERITEV
Globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
PRIMERJAJ IZBRANE SKLADE
Izberite dva ali največ tri sklade za primerjavo.
 
Izpostavljeni skladi
Infond Razviti trgi, delniški podsklad razvitih trgov
Infond Družbeno odgovorni, delniški podsklad razvitih trgov
Infond Tehnologija, delniški podsklad
Aktualno
Kam pelje trgovinski konflikt ZDA in Kitajske?
17.04.2025
Če je trgovina reka, so carine jezovi
Trenutni pretres bi lahko postal nova priložnost za nakup
08.04.2025
Komentar glede zadnjega dogajanja na borzah
[WEBINAR] Kako nalagati v času drugega Trumpovega mandata
07.04.2025
Vroče investicijske zgodbe in strukturni premiki na trgih
Sava Infond, družba za upravljanje, d.o.o.
Ulica Eve Lovše 7, 2000 Maribor, tel. 02/229 74 40, fax. 02/229 74 89
Grafična in računalniška izvedba BuyITC d.o.o.