Accor je največji svetovni upravljavec hotelskih namestitev. Ponuja več kot 748.000 sob in več kot 30 različnih blagovnih znamk. Prisotni so tako v ekonomskem kot v luksuznem segmentu. Blagovna znamka z največ, 37 odstotki vseh sob, je Ibis (ekonomski razred). Luksuzni segment predstavlja blagovna znamka FRHI. Večino EBITDA ustvari segment, ki se ukvarja samo z upravljanjem hotelov in ima v lasti zelo malo nepremičnin. Geografsko je polovica sob v Evropi, 30 odstotkov v regiji Azija - Pacifik in po desetino v Amerikah, Mediteranu, na Bližnjem Vzhodu in v Afriki.
Koronavirus je velika ovira pri njihovem poslovanju, vpliv pa je le kratkoročen. Pričakovati je, da bo v prihodnjih desetih letih Accor še povečal svoj tržni delež v hotelirstvu. Razloga sta visoka lojalnost kupcev ter izpostavljenost do milenijskih popotnikov prek blagovnih znamk »lifestyle«. Z dokaj veliko gotovostjo lahko trdimo, da jim bo v naslednjem obdobju uspelo povečevati zmogljivosti za tri odstotke na leto. Rast števila sob izhaja predvsem iz luksuznega segmenta. Prihodki iz njega so leta 2014 znašali le 22 odstotkov celotnih, konec leta 2019 pa že 41.
Visoka prisotnost na luksuznem segmentu jih ščiti pred nizkocenovnimi ponudniki, kot so Airbnb in drugi alternativni ponudniki v urbanih območjih. Konkurent Mariott bo zelo verjetno še hitreje povečeval kapacitete, saj so prek izbranih storitev ter blagovnih znamk »lifestyle« bolj izpostavljeni do milenijskih popotnikov, pri tem pa imajo še večjo bazo lojalnih strank.
Accor je v letih 2018 in 2019 prodal večino svojih hotelov. Konec leta 2019 je bilo tako več kot 96 odstotkov (leta 2014 58) njihovih sob, ki jih upravljajo, oddanih prek franšiz ali v lastnem upravljanju, ne da bi bili lastniki. Poslovni model, v katerem si le upravljavec hotelov in ne lastnik, omogoča precej višji donos na investiran kapital. Pred prodajo hotelov je njihov prilagojeni donos na investiran kapital znašal 6,7 odstotka, leta 2019 se je povišal na 10,4. Letos bo negativen, a se bo ob slabljenju pandemije popravil na raven pred njo. Pogodbe so sklenili na 30 in več let in jih je zelo drago prekiniti. Iz tega izhajajo visoki stroški zamenjave za njihove poslovne partnerje. Prodaje hotelov v preteklosti so jim omogočile, da imajo dovolj likvidnosti do leta 2021 ob predpostavki, da povpraševanja po najemu hotelskih sob sploh ni.
Vir: Bloomberg.
Naslednja generacija »raziskovalcev« - generacija X in mlajši (rojeni med leti 1965 in 1980) – je v svojih najboljših letih glede razpoložljivega denarnega toka. To pomeni približno 70 odstotkov delovno aktivnih v ZDA, ta delež se bo v naslednjih nekaj letih povišal na skoraj 90 odstotkov. Do leta 2030 bo generacija X štela okoli 78 milijonov popotnikov in za 18 milijonov presegla generacijo baby boom.
Po drugi strani imamo vse več milenijcev, ki iščejo lokalne izkušnje v krajih, ki jih obiskujejo. Ne zanima jih obrok v dragem hotelu, temveč želijo doživeti lokalne izdelke na njihovi trenutni destinaciji. Pandemija ne bo negativno vplivala na njihov konkurenčen položaj. Dobro so umeščeni, da bodo vzdrževali konkurenčne prednosti, ki izhajajo iz njihovih blagovnih znamk.
Članek je bil objavljen v prilogi Dela Posel & denar 7. decembra 2020