Zanimiva delnica: Accor | SAVA INFOND

Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Aleš Grbić, upravljavec - analitik
Datum objave
Dne  09.12.2020

Accor je svojo dobičkonosnost močno izboljšal s tem, da ni lastnik hotelov, pač pa jih najema.

 
Accor je največji svetovni upravljavec hotelskih namestitev. Ponuja več kot 748.000 sob in več kot 30 različnih blagovnih znamk. Prisotni so tako v ekonomskem kot v luksuznem segmentu. Blagovna znamka z največ, 37 odstotki vseh sob, je Ibis (ekonomski razred). Luksuzni segment predstavlja blagovna znamka FRHI. Večino EBITDA ustvari segment, ki se ukvarja samo z upravljanjem hotelov in ima v lasti zelo malo nepremičnin. Geografsko je polovica sob v Evropi, 30 odstotkov v regiji Azija - Pacifik in po desetino v Amerikah, Mediteranu, na Bližnjem Vzhodu in v Afriki.

Koronavirus je velika ovira pri njihovem poslovanju, vpliv pa je le kratkoročen. Pričakovati je, da bo v prihodnjih desetih letih Accor še povečal svoj tržni delež v hotelirstvu. Razloga sta visoka lojalnost kupcev ter izpostavljenost do milenijskih popotnikov prek blagovnih znamk »lifestyle«. Z dokaj veliko gotovostjo lahko trdimo, da jim bo v naslednjem obdobju uspelo povečevati zmogljivosti za tri odstotke na leto. Rast števila sob izhaja predvsem iz luksuznega segmenta. Prihodki iz njega so leta 2014 znašali le 22 odstotkov celotnih, konec leta 2019 pa že 41.

Visoka prisotnost na luksuznem segmentu jih ščiti pred nizkocenovnimi ponudniki, kot so Airbnb in drugi alternativni ponudniki v urbanih območjih. Konkurent Mariott bo zelo verjetno še hitreje povečeval kapacitete, saj so prek izbranih storitev ter blagovnih znamk »lifestyle« bolj izpostavljeni do milenijskih popotnikov, pri tem pa imajo še večjo bazo lojalnih strank.

Accor je v letih 2018 in 2019 prodal večino svojih hotelov. Konec leta 2019 je bilo tako več kot 96 odstotkov (leta 2014 58) njihovih sob, ki jih upravljajo, oddanih prek franšiz ali v lastnem upravljanju, ne da bi bili lastniki. Poslovni model, v katerem si le upravljavec hotelov in ne lastnik, omogoča precej višji donos na investiran kapital. Pred prodajo hotelov je njihov prilagojeni donos na investiran kapital znašal 6,7 odstotka, leta 2019 se je povišal na 10,4. Letos bo negativen, a se bo ob slabljenju pandemije popravil na raven pred njo. Pogodbe so sklenili na 30 in več let in jih je zelo drago prekiniti. Iz tega izhajajo visoki stroški zamenjave za njihove poslovne partnerje. Prodaje hotelov v preteklosti so jim omogočile, da imajo dovolj likvidnosti do leta 2021 ob predpostavki, da povpraševanja po najemu hotelskih sob sploh ni.

Gibanje cene delnice Accor v EUR
Vir: Bloomberg.

Naslednja generacija »raziskovalcev« - generacija X in mlajši (rojeni med leti 1965 in 1980) – je v svojih najboljših letih glede razpoložljivega denarnega toka. To pomeni približno 70 odstotkov delovno aktivnih v ZDA, ta delež se bo v naslednjih nekaj letih povišal na skoraj 90 odstotkov. Do leta 2030 bo generacija X štela okoli 78 milijonov popotnikov in za 18 milijonov presegla generacijo baby boom.

Po drugi strani imamo vse več milenijcev, ki iščejo lokalne izkušnje v krajih, ki jih obiskujejo. Ne zanima jih obrok v dragem hotelu, temveč želijo doživeti lokalne izdelke na njihovi trenutni destinaciji. Pandemija ne bo negativno vplivala na njihov konkurenčen položaj. Dobro so umeščeni, da bodo vzdrževali konkurenčne prednosti, ki izhajajo iz njihovih blagovnih znamk.




Članek je bil objavljen v prilogi Dela Posel & denar 7. decembra 2020 

Želite več informacij?
Naše sodelavke so vam na voljo vsak delovni dan od 8. do 16. ure:

Jasmina Polšak


   Jasmina Polšak
   T: 02 229 74 57
   E: jasmina.polsak(at)infond.si


Ines Zec


   Ines Zec
   T: 02 229 74 73
   E: ines.zec(at)infond.si



Veselimo se sodelovanja z vami!

 

Delnce Accor so v portfeljih naslednjih skladov:

Označite sklade, ki jih želite primerjati NAZIV TIP SKLADA NALOŽBENA USMERITEV OCENA TVEGANJA / DONOSA
Infond Razviti trgi
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Megatrendi
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Strategija - globalni
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
Infond Evropa
TIP SKLADA
Delniški sklad
NALOŽBENA USMERITEV
Regijski - razviti trgi
OCENA TVEGANJA / DONOSA
Srednja (4 - 5)
PRIMERJAJ IZBRANE SKLADE
Izberite dva ali največ tri sklade za primerjavo.
 
Izpostavljeni skladi
Infond Razviti trgi, delniški podsklad razvitih trgov
Infond Družbeno odgovorni, delniški podsklad razvitih trgov
Infond Tehnologija, delniški podsklad
Aktualno
Borza v ritmu božičnih sani
12.12.2024
Tako imenovana Božičkova rast na borzi je globalni fenomen, ki vliva optimizem vlagateljem po vsem svetu
Borzni trendi - december 2024
12.12.2024
Pregled dogajanja na borzah doma in v tujini v preteklem mesecu
Naložbeni mozaik: Trump 2.025
19.12.2024
Ameriška lokomotiva: S polno paro naprej?
*Podatki na tej spletni strani ne predstavljajo naložbenega priporočila ali storitev investicijskega svetovanja, niti ne pomenijo ponudbe ali vabila k nakupu ali prodaji enot investicijskih kuponov vzajemnih skladov ali katerihkoli vrednostnih papirjev, finančnih naložb in naložbenih skupin, temveč so samo informativne narave in predstavljajo kratko informacijo bistvenih značilnosti sklada, trgov vrednostnih papirjev oz. posameznih vrednostnih papirjev.
Podrobne in zavezujoče informacije o skladih so navedene in dosegljive samo v dokumentih Ključni podatki za vlagatelje, Prospekt z vključenimi pravili upravljanja ter zadnjem revidiranem letnem in polletnem poročilu sklada, ki so objavljeni na tej spletni strani. Izračuni preteklih donosnosti oziroma spremembe VEP temeljijo na podatkih o vrednosti enote premoženja. Vstopni in izstopni stroški zmanjšujejo prikazan donos. Pretekla uspešnost ne napoveduje prihodnjih donosov. V primerih, ko izbrani datumi padejo na nedelovne dni, je prikazana oziroma upoštevana vrednost enote premoženja zadnjega veljavnega obračunskega dne.
Družba morda je ali še bo za račun skladov v upravljanju ali v lastnem imenu sklepala posle z nekaterimi vrednostnimi papirji ali naložbenimi skupinami, ki so navedeni v vsebinah na tej spletni strani, lahko pa so ali bodo to počele tudi osebe, ki so sodelovale pri pripravi teh vsebin, vse v skladu s Politiko obvladovanja nasprotij interesov, ki je dostopna na spletni strani www.infond.si.
Družba ne odgovarja za morebitno neposredno ali posredno škodo, obveznosti in/ali izgubo, nastalo kot posledica odločitve na podlagi predmetnega informativnega gradiva.
Družba tudi ne prevzema odgovornosti zaradi napačnih ali nepopolnih podatkov in/ali informacij v vsebinah na spletni strani, razen v primeru naklepa ali velike malomarnosti družbe ali njenih predstavnikov, kar se presoja po standardu skrbnosti dobrega strokovnjaka.
Prosimo, upoštevajte tudi podrobnejše opozorilo vlagateljem.
Sava Infond, družba za upravljanje, d.o.o.
Ulica Eve Lovše 7, 2000 Maribor, tel. 02/229 74 40, fax. 02/229 74 89
Grafična in računalniška izvedba BuyITC d.o.o.